روستای گالشکلای بابلسر بهشت دامداران
وبلاگی در زمینه سفر ,گردشگری و صنعت توریسم

دو شنبه 19 خرداد 1399
ن : بنفشه

روستای گالشکلای بابلسر بهشت دامداران

روستای گالشکلا
 

گردشگری روستایی و روستا گردی چند سالی است که جای خود را در میان گردشگران داخلی بطور جدی باز کرده و در این میان روستاهای استانهای سرسبز شمالی جایگاهی ویژه در میان عاشقان روستاگرد و طبیعت دوست دارد.گالشکلا از توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر استان مازندران واقع می باشد .تعداد خانوار این روستا ۴۰۰ خانوار که بالغ بر ۱۴۰۰ نفر در این روستا ساکن می باشد.

روستای گالشکلا در یک کیلومتری مرکز شهر بهنمیر از توابع شهرستان بابلسر با وسعتی برابر با ۶۰ هزار متر مربع و طول محیطی روستا برابر با ۶۶۲۱ متر که در طرح هادی روستا به عنوان بافت روستا معرفی شده می باشد.این روستا نیز همانند تمامی روستاهای استان سرسبز مازنداران دارای پوشش گیاهی خزری بوده و در فاصله ای نه چندان دور از سواحل دریای خزر واقع شده است.

 

گالشکلا بهشت دامداران است. روستای گالشکلا یکی از حوزه های آبریز سد البرز است که در دامنه جنوبی رشته کوه البرز در دهستان لپور واقع شده است .یکی از جاذبه‌های گردشگری در شهرستان بابلسر، روستای زیبای گالشکلا در بهنمیر از توابع بابلسر است که در فاصله‌ی یک کیلومتری از آن قرار گرفته است.

این منطقه از بابلسر را به نام بهشت دامداران می‌خوانند. آب و هوای مطبوع، سرسبزی و نشاط طبیعت پیرامون روستا، چشم‌انداز زیبا و دیدنی و میهمان‌نوازی مردم روستا باعث شده است که گردشگران و مسافران به این ناحیه از شمال کشور سفر کنند.روستای گالشکلا یکی از بهشته های عاشقان گردشگری روستایی میباشد.

روستای گالشکلا

موقعیت جغرافیایی

روستای گالشکلا از توابع بخش بهنمیر شهرستان بابلسر می باشد. از لحاظ تقسیماتی به دو قسمت پایین گالشکلا در محدوده جاده بهنمیر به قائمشهر و ساری بالاگالشکلا در ضلع جنوبی محدوده حاشیه رودخانه تلار تقسیم بندی شده، از ضلع غربی در مجاورت شهر بهنمیر، ضلع شرقی در مجاورت روستای قائم ده شهرستان قائمشهر و روستای اسماعیل کلا بزرگ شهرستان جویبار، ضلع شمالی به روستای روشندان بهنمیر و ضلع جنوبی به روستای سرخدشت بهنمیر و روستای دینه سر شهرستان قائمشهر متصل می باشد.

منبع: سفرانه



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







:: موضوعات مرتبط: سفر و گردشگری، ،



تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان سفر نگار  و آدرس safarnegar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.